czwartek, 13 listopada 2014

Plomba solna Schoenebeck z Orłem 2


 Awers: Schoenebeck                            Rewers: Orzeł Pruski
 Średnica: 20 mm                Waga: 10 g         Datowanie: 1872-1918



Plomba solna Schoenebeck z Orłem

Po raz drugi prezentuję plombę  "Schoenebeck
z Orłem", gdyż trafił do mnie odcisk
w rewelacyjnym stanie zachowania. Widać tu wszelkie szczegóły zarówno awersu jak
i rewersu. Znakomicie odciśnięty Orzeł Pruski może służyć jako pomoc w identyfikacji innych plomb z tego okresu, Zwraca uwagę wianek orłów wokół napisu Schoenebeck, które to przeważnie na plombach solnych są słabo widoczne.
Aby mieć pełen obraz tego rodzaju odcisków warto porównać  plomby solne wcześniej opisane Schoenebeck z Orłem oraz Schoenebeck i Halle.

2 komentarze :

  1. Witam, właśnie dziś znalazłem podobną...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się trafiła dwa dni temu, wlkp

    OdpowiedzUsuń